Celebrar la Fe

parroquia-eugeni

EUCARISTIA

Feiners: 20:00h, en castellà

Dilluns, dimecres i divendres en castellà

Dimarts, dijous i dissabte en català

Vigílies festiu: 20:00h, en català

Festius: 11:00h, en català i 13:00h, en castellà + 20:00h, en castellà

Persona de contacte: Mn. Pere i Mn. Nino

PREPARACIÓ I CELEBRACIÓ DEL BAPTISME

A Sant Eugeni som un grup de matrimonis de la Parròquia que compartim amb els pares el goig de celebrar el sagrament del Baptisme dels seus fills.

Ens trobem els dilluns de 18:30h a 19:30h, al despatx parroquial, juntament amb tots el pares que han triat la mateixa data de bateig i en una reunió posterior, preparem la celebració comunitària del sagrament.

Responsables: Pere Capdevila i Rosa Rubio / Toni del Pilar

EUCARISTIA

Feiners: 19:00h en català

Vigílies de festiu: 19:00h en català

Festius: 10:00h i 12:00h en castellà

PREPARACIÓ I CELEBRACIÓ DEL BAPTISME

La parròquia del Pilar acull tots els pares i mares que vulguin batejar els seus fills. Primerament se’ls acull al despatx parroquial i es concerta un dia per preparar el sagrament, tanmateix se’ls indica el dia de la celebració comunitària de baptismes de cada mes per tal que triïn segons els convingui.

Inscripcions al despatx parroquial: dilluns, dimecres i divendres de 18:00h a 20:00h.

Acollida: Dimarts abans de la celebració.

CATEQUESI I JOVES

Els infants diuen el que han sentir dir als pares i, ocasionalment, ens arriben infants amb la idea preconcebuda que venir a la catequesi és un ‘rotllo’ però que cal passar per aquí per fer la Comunió.

No és aquesta la finalitat de la catequesi, i aviat descobriran que venen per a conèixer Jesús, un amic que els estima. Però ¿ qui és Jesús? Revelar Jesús, la seva amistat i el seu secret serà la tasca dels catequistes, juntament amb els pares, i no és una tasca fàcil. El coneixement de Jesús i anar fent experiència d’ell no és una teoria a aprendre ràpidament, sinó que ho anirem fent poc a poc, en la mesura que els infants siguin capaços d’anar copsant allò que Jesús ens ha revelat.

Per aquesta raó són molts anys que anem acompanyant els infants en aquesta troballa de Jesús i que, malgrat tot, l’hauran de fer ells mateixos perquè l’amistat no s’aconsegueix mitjançant terceres persones.

Qui escolta Jesús el coneix, qui el coneix l’estima i qui l’estima s’engresca a seguir-lo. Desitgem que aquesta sigui la ruta que segueixin els infants en la seva descoberta d’aquest Jesús que han vingut a conèixer.

Ara podeu veure que les Comunions no són la finalitat de la catequesi, sinó que és un moment puntual d’aquesta, en què els infants es trobaran més units a Jesús i així avançaran amb més empenta en el seu seguiment.

Persona de contacte: Mn. Nino Rodríguez (St Eugeni)

PREPARACIÓ I CELEBRACIÓ DEL MATRIMONI

Acollida i preparació del matrimoni amb el grup del CPM parroquial.

Inscripcions al despatx parroquial del Pilar: Dilluns, dimecres i divendres de 18:00h a 20:00h (Tel.: 934 309 588).

Persona de contacte: secretaria i CPM, Nacho i Pilar

ORACIÓ I AMISTAT AL PILAR

Es resa el Rosari i Vespres, cada dia de dilluns a divendres a les 19:30h. Exposició del Santíssim cada dilluns, de 9:30h fins a 17:00h.

COFRADÍA DE LA VIRGEN DE VALVANERA

El domingo, 26 de febrero, tuvo lugar en la Parroquia la reunión de los Cofrades de la Virgen de Valvanera para honrar a su Patrona, que a pesar de la inclemencia del tiempo resultó muy concurrida.

Previa la Santa Misa, oficiada por el párroco Mosén Pere Boixaderes, los miembros de la Cofradía, presidida por Doña María Dolores Gurría, se congregaron ante el altar de Nuestra Señora donde se rezaron las rituales preces, se cantó el himno y los devotos pasaron a besar la medalla de la venerada imagen, con cuyo acto se dio fin a los cultos del mes.

Persona de contacte: Dª María Dolores Gurría

GRUP DE LITÚRGIA

El nostre objectiu és el de preparar les diferents celebracions litúrgiques, centrant-nos sobretot en les eucaristies del diumenge i ressaltant d’una manera especial els temps forts de l’any litúrgic: Advent, Nadal i Quaresma-Pasqua. L’equip està format per unes vuit persones procedents dels diferents àmbits de la Parròquia i d’edats també variades.

Entre tots ens esforcem a potenciar el sentit de festa inherent a l’eucaristia i el de trobada joiosa de la comunitat amb Jesús. Per això intentem ser creatius donant relleu a gestos i signes que ja son propis de la celebració eucarística i alhora procurem introduir-hi algun element nou que ajudi a fer-la més expressiva.

D’altra banda, per a cadascuna de les eucaristies dominicals hi ha una persona responsable, que te cura de l’organització concreta : monitors, lectors, distribució de la comunió i safates.

Responsables: Mn Jesús i Mn Nino